16 Kasım 2015 Pazartesi

ENFES LEZZET KREMALI HAVUÇLU KEK




Öncelikle Malzemelerimizi Sıralayalım;

  • 2 adet yumurta
  • Su bardağının yarısından 1 parmak fazla şeker
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  •  4 tane orta boy havuç
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz içi
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un ( ben 1,5 su bardağı kullandım)
Muhallebisi İçin;

  • 2,5 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta (ben genelde mısır nişastası kullanıyorum)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya

       Şimdi hazırlanışına gelelim:
 Yumurta ve şekeri güzelce çırpalım. İçine sütü, yağı ekleyerek çırpmaya devam edelim. Daha sonra rendelenmiş havuçları, 2 çay kaşığı tarçını ekleyelim. Cevizleri elimizle parçalayıp iri iri içine atalım. vanilyayı, unu ve kabartma tozunu en son ekleyip karıştıralım. Çok koyu bir hamur olmamasına dikkat edelim. Daha sonra malzememizi tart kalıbımıza dökelim. Önceden  ısıttığımız 180 derecelik fırında 20- 30 dakika pişirelim. Yapmış olduğumuz emeğimizin heba olmaması için arada çatal yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edelim. bu arada Muhallebisini hazırlamaya başlayalım. sütün içine unu, nişastayı ve şekeri ilave edip karıştıralım. Sonra malzememizi derince bir tencereye boşaltıp; ocağa alalım. Kaynamaya başlayınca tereyağ ile vanilyayı ekleyelim. birkaç kez karıştırıp ılımaya bırakalım. Fırından çıkan kekimizin üzerine ılık olan muhallebiyi döküp fıstıkla süsleyelim. ben genelde fıstık kullanıyorum ama siz arzu ettiğiniz şekilde fındık, badem ile süsleyebilirsiniz. Denemenizi tavsiye ederim. Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder